22/02/2013

186. Dla Mnie / For Me

Korzystając z cotygodniowej oferty na blogu Michelle, kupiłam jakiś czas temu wzór na retro torebeczkę z plisami. Wzór nazywa się High Tea i pochodzi ze sklepu Charlie's Aunt. 

I love special offers, so back in January I purchased a pattern from Michelle's $5 Friday deal. I'm really into making bags, clutches and pouches, so I couldn't resist the gorgeous 'High Tea' pleated retro clutch!


Torebeczkę można uszyć z ozdobną kokardą na klapce, lub bez - nie chciałam przesładzać i dawać 'za dużo szczęścia' do efektu końcowego, więc poprzestałam na ozdobnej tasiemce. Żeby uszyć torebeczkę wykorzystałam resztki grubego lnu w kociaki, kawałki zwykłego lnu i kwiatową tkaninę, która jest absolutnie retro - dostałam ją w spadku rodzinnym ;) Następna torebka według tego wzoru będzie uszyta z wełny w pepitkę, już sobie tak ubzdurałam i nie ma odwrotu. Czuję, że będzie wyglądała niewąsko z czarną kokardą :)


  
The pattern says you can make the clutch with or without the ginormous bow, so I opted for the simple look, and instead of making a huge bow, I added a white&golden ribbon. I didn't want to 'hide' my cats! The bad thing is that I no longer have this cat linen, but I already found the next fabric that will be perfect to make yet another 'High Tea' clutch - a woolen dogtooth in black and white. I think it will look good with a huge black bow on the flap this time!


5 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...